Hírek

SVÉT 12.0 Tata — színre lép az Anyukám Mondta Étterem, a Hibiscus Étterem by Jankovich Hotel és a Páskom 1802 gasztroműhely

2022. szeptember 08.

Az országszerte kedvelt észak-keleti gasztro-zarándokhely, az Anyukám Mondta Étterem ismét kitesz magáért klasszikus kedvencekkel, izgalmas egyedi fogással és meglepetésdesszerttel. A rácalmási Hibiscus Étterem by Jankovich Hotel ázsiai társprofilját is kapacitálja Tatán, a magyar főúri múltat megidéző ételek mellett. Végezetül pedig bemutatkozik a teljesen új lajoskomáromi formáció, a Páskom 1802, melynek egyesületi elnökünk, Ruprecht László séf is tagja.

Az encsi Anyukám mondta Étterem kovászolt káposztát tölt gidahússal, kemencét tölt sütnivalóval, és még több időt tölt az ideális desszert kiötlésével.

Anyukám is megmondta, hogy mi mindennel gurul az étterem a pléhtigris kocsin Encsről a nagy SVÉT-re. Anyukám magyar hangja Dudás Szabolcs, tulajdonos.

— Háromtételes ételsorral érkezünk. Az első fogás egy töltött káposzta lesz kecskegidahússal töltve, amit az egyik barátunk farmjáról szerzünk be. Nyári kovászolt káposztával készítjük, kaporral és csomborral fűszerezzük, és a saját kovászos kenyerünkkel kínáljuk.

A második ételhez a mindig velünk utazó attrakciónkat, a fatüzelésű kemencénket hívjuk segítségül. Abból rendszerint pizzát, kenyérlángost, foccaciát és társait huzigálunk ki. Most szarvasgombás mortadellás feltétre számíthatnak a látogatóink. Ebben a verzióban maga a mortadella szarvasgombás, de ha a természet is úgy akarja, még friss szarvasgomba is kerülhet a tetejére. A friss burrata sajt viszont garantált.

Desszerttel zárunk, feleségeink, Barbi és Vikita desszertműhelyéből, de még nekünk is titok, hogy pontosan milyennel. Süti nélkül nem maradnak nálunk a vendégek, sőt, házi szörppel is szolgálunk.

Szabolcs, a SVÉT alapítóatyák egyikeként ott volt azon az első, nagy SVÉT találkozón, amelynek ötlete a Rosinantéban született.

— Azóta is minden alkalommal jelen vagyunk. Mindig itt esnek meg a legnagyobb sztorik és a legjobb találkozások. A jó érzésen túl, hogy sokan kíváncsiak ránk, SVÉT éttermekre, ez egy remek baráti találkozó is. Van olyan tagtársunk, akivel évente csak ilyenkor futunk össze személyesen, így izgatottan várjuk a nagy eseményt. Mi sosem unatkozunk, rengeteg kitelepülést bonyolítunk le, mert ez egy erős lábunk. Ennek ellenére is nagyon hiányzott a nagy SVÉT. Minden vendégszereplés jó magában, de mi ezt várjuk a legjobban.

A Hibiscus Étterem by Jankovich Hotel még az ételelnevezéseiben is megidézi a főúri tematikát

Szabó Attila, a legutóbbi nagy SVÉT házigazda, a Jankovich Hotel szállodaigazgatója elárulta, hogy Hibiscus Éttermük csapata kezdettől fogva izgalmasnak találta az idei témát, a főúri gasztronómiát.

— Nemcsak az alapanyagok gondos kiválasztásánál, hanem az ételek elnevezésében is szerettük volna visszaadni a régi idők szellemét. Mélyen beleástuk magunkat az Esterházyak történelmébe, és az alábbi ételeket álmodtuk meg három fogásunkhoz:

Borjú színe-java a várispán kertjében szedett zöldségekkel & erdő kincseivel & házi kovásszal

Lakáj úr kedvencze, melencében kínált kastélyudvarban hullt szilva ragú málé krémmel & süldő legjavával megspékelve

Keleti császárság tüzes nedűje aludt szójatejjel & élénk zöldekkel

A Hibiscus Étterem by Jankovich Hotel számára az éves SVÉT nagyrendezvény a vidéki, magas minőségű gasztronómiát kedvelők örömünnepe, legyen szó vendégről vagy vendéglátóról.

— Idén ráadásul nem is csak egy napon, hanem egy egész hétvégén ünnepelhetünk. Mi magunk is nagy boldogsággal és várakozással készülünk erre az eseményre, hiszen itt egyszerre találkozhatunk a törzsvendégeinkkel, a gasztronómia szerelmeseivel és sok-sok kollégával, sorstárssal a többi tagétteremből.

Nem kevés nehézség és bosszúság sújtja ágazatunkat már jó ideje, de ezen a napon ezt mindannyian elfelejtjük, és azt csináljuk, amit igazán szeretünk, együtt és harmóniában.

A visszatérés a Hibiscus Étterem csapata számára egyszerre furcsa és vérpezsdítő érzés lesz, hiszen a két évvel ezelőtti, utolsó SVÉT közönségtalálkozó házigazdája épp a Jankovich Hotel volt Rácalmáson.

— Élénken él bennünk az emlék, az esemény előtti hetek élményei: a jó értelemben vett izgalom, az éjszakákba nyúló tervezés, a kivitelezési folyamatok megálmodása és megvalósítása, amiben a házunk személyzete egy emberként vett részt. Csodálatos és megtisztelő feladat volt szervezőnek lenni, és akkor még nem is tudtuk, hogy hosszú ideig a mi alkotásunk marad majd a legutóbbi SVÉT fesztivál az emberek tudatában.

A SVÉT 12.0 Tatán egyesületi elnökünk, Ruprecht László séf triója is részt vesz

A lajoskomáromi prémium szállás, a Páskom Cottage kiemelt SVÉT partner a Stílusos Vidéki Szállodák között, amely már több egyesületi rendezvényhez is kapcsolódott Ruprecht László séf közreműködésével. Mostantól azonban szakmai trió képviseli a Páskom 1802-t. A mesterhármas — Rupin kívül — Csécsei Lászlóból, a szálláshely séfjéből és Ádám Csabiból, a legendás budapesti Olimpia Étterem korábbi tulajdonos-séfjéből áll. Ők hárman, egy csapatként vesznek részt a hamarosan nyíló Páskom 1802 gasztroműhely előkészítésében. Ennek a formációnak a bemutatkozója lesz a SVÉT 12.0 Tata. Ruprecht László séf mesél a projektről és arról, mivel lépnek fel a tatai nagyrendezvényen.

— A gasztroműhelynek külön kis étterme, főzőiskolája lesz, és kisebb rendezvényeket is tart majd. Középpontjában a minőségi nyersanyagok lesznek, amelyek főleg újszerű, érdekes kombinációban lesznek élvezhetőek: klasszikus vegetáriánus fogások alakjában, de húspárosításokkal. Részben már a SVÉT 12.0-n is hasonló attrakcióval jelenünk meg.

Az egyik ételünk egy burgonyafánk lesz, felvidéki juhtúróval és füstölt paprikás koncentrált zöldségraguval, több textúrával, fermentált zöldségekkel, többek között töppesztett paradicsommal. Igazán tartalmas és ízekben is nagyon gazdag összeállításra lehet készülni. A másik fogásunk már a húspárosításos játékot vetíti előre: töltött mangalicaszegy tárkonyos káposztával, füstös almával. A szereplő zöldségeket Rácalmásról és Zsámbokról, biokertészetből szerezzük be.

Rupi büszke arra, hogy Lacival és Csabival együtt, hárman tudnak egy közös csapatot alkotni. Jól ismeri és elismeri Csécsei László munkáját, és boldog, hogy most Ádám Csabival megerősödve dolgozhatnak együtt. Csabi úgy fogalmazott, hogy hiányolta már a szakmai tettlegességet.

— Alapvetően Rupi és az én életemben is volt most egy üresjárat. Nem volt mögöttünk étterem, és ez mindkettőnknek hiányzott már.

A SVÉT elnökeként Rupinak újra felemelő érzés lesz olyan környezetben alkotnia, ahol rég nem látott vendégekkel találkozhat, de az egyesületi tagok viszontlátása ugyanennyire jelentős.

— A folyamatos kapcsolattartás ellenére is jó lesz a kollégákkal újra személyesen találkozni és beszélgetni. És persze izgatottan várjuk, hogy bemutathassuk a Páskom 1802-t is a közönségnek.

Ha regisztrálnátok a szeptember 10-11-i hétvégi fesztiválra, itt van hozzá a teleport ↓↓↓

Ha pedig részt vennétek a jótékonysági vacsorán (is), mutatjuk hozzá a részleteket, és az előjegyzési lehetőséget ↓↓↓